ProClean service

Als technicus tref je regelmatig auto’s aan met motorische klachten als stotteren, schokken, inhouden, overslaan en het missen van vermogen. De klacht wordt vaak in het dashboard geaccentueerd door een verlicht motorlampje. Een tegenwoordig veelvoorkomende oorzaak betreft de sterk vervuilde inlaatkleppen. Fortron ProClean service biedt hiertoe de aangewezen oplossing. Een uiterst effectieve aanpak, waardoor de demontage en behandeling van het hele inlaatspruitstuk onnodig is geworden. Een besparing van een dagdeel of meer aan werk.

Snel en effectief de inlaat reinigen? Ervaar dan de voordelen van Fortron ProClean service!

[embedyt] https://youtu.be/3Fnt-J5cN7A[/embedyt]

Meer informatie:
info@fortron-automotive.nl

Advies:
bij 45.000 km / 2 jaar.

Snel en uiterst effectief de inlaat reinigen?

Een besparing van een dagdeel of meer aan werk in 11 stappen.
Ontkoppel de inlaatbuis naar het inlaatspruitstuk.
De ProClean-sproeier plaats je in de inlaatbuis.
Maak de slang weer vast en laat de sproeierleiding ertussen zitten.
Sluit de Injector Max-machineslang aan op de sproeier in het inlaatspruitstuk.
Start de motor, laat hem warmdraaien. Zet een pedaalkrik op het gaspedaal en stel deze zo af dat de motor tussen 2.000 en 3.000 tpm draait.
De ProClean vloeistof kan in je de Injector Max gieten.
Sluit de perslucht aan op de machine. Zet nu de persluchttoevoerkraan open.
De toevoerdruk stel je in tussen de 1,5 en 2 bar.
Zet de toevoerkraan open. Draai hem dicht als het motortoerental daalt. Dit voorkomt het vet slaan van de bougies. Draai de kraan weer open bij ± 2.000 toeren.
Zet de toevoerkraan dicht en de motor uit zodra de helft van de ProClean vloeistof is verbruikt. Laat de ProClean vloeistof 15 tot 20 minuten inwerken. Herhaal stap 7 t/m stap 9 totdat alle vloeistof is verbruikt.
Zet de motor uit, draai alle kranen dicht, ontlucht de machine, ontkoppel de slang, verwijder de sproeier uit de inlaatbuis. Laat de motor stationair draaien. Maak na 5 minuten een proefrit.

volg Fortron

nieuwsbrief